Møte i arrangementsgruppa 23. september

Tidspunkt: Fredag 23. september
Sted: Andebu bibliotek
Til stede: Beatrice Tessmer, Jørgen Hovde og Hanne Ottoson
pingle-2

1. Referat fra forrige møte

Referatet fra forrige møte ble gjennomgått og godkjent med noen små korrigeringer.

2. Arenautviklingsmidler – søknad til NB

Jørgen hadde kladdet søknad til NB om arenautviklingsmidler. Vi gjennomgikk denne og ble enige om innhold. Jørgen sender utkast til Beatrice og Hanne før endelig versjon sendes nasjonalbiblioteket. Søknaden legges også fram for styringsgruppa, som har møte 27. september.

3. Veien videre mot felles program for nye Sandefjord bibliotek

Hovedmål: Mest mulig arbeid samordnes for å utnytte ressursene best mulig. Vi ønsker dessuten å fremstå som en så profesjonell arrangementsaktør som mulig.

  • Vi ønsker å kunne presentere et felles program for de tre bibliotekene fra 1.1.2017 (som gjelder for 2-3 måneder).
  • Arrangementsgruppa utvides med to «eksperter» fra Sandefjord. Anette avtaler med sine hvem som skal inngå i den utvidede arrangementsgruppa.
  • Ideelt sett skal arrangement for barn/unge inn i det samme programmet – dette forutsetter en deltaker i gruppa også fra barneavdelingen.
  • Det trykkes et program som inneholder tilbudene i alle tre bibliotek. Beatrice undersøker med «hustrykkeriet» i Sandefjord om de har kapasitet til å påta seg oppgaven med å lage program + plakater for det nye biblioteket. Målet er et profesjonelt utseende og at arbeidet gjøres ett sted.
  • Når nye maler, logo  o.l. for ny kommune er klare, lages det plakatmal for bibliotekenes arrangement slik at disse fremstår ensartet og profesjonelle.
  • Kontrakter – profesjonelt og enhetlig utformet – inngås for alle arrangement. Inntil videre benyttes den malen Sandefjord bibliotek benytter i dag.
  • Markedsføring sentraliseres.
  • Viktig: Det forventes at det blir en egen budsjettpost til arrangement felles for de tre enhetene – fordeling mellom avdelingene avgjøres av arrangementsgruppa.

Neste møte: 21. oktober i Sandefjord.
Dette referatet legges fram for styringsgruppa 27.9.

Ref. Hanne

Reklamer

Én tanke om “Møte i arrangementsgruppa 23. september”

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s